Hvordan sikrer du intern kommunikation i dit bureau når I bliver flere kollegaer (hint: Slack + Monday)

I denne blogpost vil vi give et tip til bedre intern kommunikation i mindre virksomheder. Hvis din virksomhed går fra at være få til at have lidt flere kollegaer, kan det være svært at sikre, at alle kollegaer er up-to-date på information og beskeder.

En udfordring, som mange virksomheder står overfor, er behovet for asynkron kommunikation. Når flere kollegaer har andre møder eller ikke er til stede på et fysisk møde, kan det være svært at sikre, at alle har samme information på samme tid.

Hvad er asynkron kommunikation?

Asynkron kommunikation er en form for kommunikation, hvor deltagerne ikke behøver at være til stede på samme tid for at kommunikere med hinanden. Det betyder, at beskeder kan sendes og modtages på forskellige tidspunkter. Det er typisk brugt i digitale kommunikationsformer som e-mails, chatbeskeder eller opslag i projektstyringsværktøjer.

Det er modsat synkron kommunikation, hvor deltagerne kommunikerer i realtid og skal være til stede på samme tid, som for eksempel telefonopkald, videoopkald eller fysiske møder.


Hvordan løste vi udfordringen med asynkron kommunikation i Ackermann?

En løsning på dette problem er at bygge et "news board" (kaldet "Ackermann News" hos os) i et projektstyringsværktøj som Monday.com. Dette board kan bruges til at dele nyheder og uploade præsentationer fra ugemøder og andre vigtige møder.

Sådan ser Ackermann News boardet ud i vores Monday

Når nyheder eller opdateringer uploades på dette board, kan der også automatisk sendes en besked ud i en bestemt Slack-kanal. Dette sker via en integration bygget mellem Monday.com og Slack.

På den måde får alle kollegaer besked om, når der kommer ny information, men der er også mulighed for at gå tilbage og finde gamle præsentationer og oplysninger.

Sådan ser det ud i Slack, når der publiceres en nyhed i Ackermann News

På denne måde kan man sikre, at alle har adgang til de samme oplysninger og kan være up-to-date på virksomhedens udvikling. Det kan være en simpel løsning, men den kan gøre en stor forskel i den interne kommunikation i virksomheden.

Gider du heller ikke tjekke dette website hele tiden?

... Så tilmeld dig mit nyhedsbrev.

Jeg sender ikke nyhedsbreve så ofte (oh yes, the irony), men kun når der er et blogindlæg, som jeg tænker er ekstra godt eller lignende.